PREKYBOS PLANAS - Idėja
1. Pradžioje kyla Idėja pirkti, parduoti ar neprekiauti (fletas). Idėja turi būti patvirtinta arba atmesta. Profesionalumą sudaro mokėjimas pamatyti užuominą rinkoje, o ne „nukabinti ją nuo lubų“, be iliuzijų „o gal pavyks nuplėšti iš karto krūvą pinigų?“ ir „nelaužti iš piršto“ vien tik tam, kad būtinai reikia padaryti sandėrį, nes kažkas kažką pasakė per žinias, parašė analitikai ir t.t. Užuominas duoda tik rinka ir niekas daugiau.
Klausimas, kurį reikia užduoti sau, kai tik kyla idėja rinkos atžvilgiu:
- Kodėl, dėl kokios priežasties aš perku, parduodu arba neprekiauju? Atsakymas jokiu būdu negali būti „aš perku (parduodu) todėl, kad... „o gal pavyks“, „šitas tikrai bus sėkmingas“, „visi rašo, kad reikia pirkti...“ ir t.t. Tai didžiausia klaida, žlugdanti visą prekybą. Jos rezultatas gali būti vienintelis - sąskaitos praradimas. Dar vienas momentas – neprekiavimo rinkoje pozicija (fletas) – taip pat pozicija, ir yra žymiai svarbesnė už prekiavimo poziciją, ir juo labiau svarbesnė už „prekybą, remiantis emocijomis ir tuščią klavišų minkymą“.
Klausimas „kodėl, dėl kokių priežasčių?“ yra reikalingas tam, kad suprasti bendrą situaciją rinkoje. Suprasti tendenciją. Suvokti, kur eina dideli pinigai. Tam, kad būti vienoje pusėje su stambiaisiais žaidėjais.
Įvairiose prekybos sistemose tai gali būti skirtingi elementai. Pvz., Masterforex-V Akademijos Apyvartų analizės katedros metodikoje reikia išanalizuoti:
- Čikagos fjučerių biržos COT ataskaitas;
- nustatyti rinkos laiko faktorių (ataskaitiniai bankų periodai);
- surasti stambų rinkos operatorių: jo braižą visuomet galima pamatyti grafike.
Yra keturi variantai:
arba rinkoje yra stambus operatorius, arba rinkoje jo nėra,
arba jis jau užfiksavo prekybą ir laikinai išėjo iš rinkos, arba jis pradeda padenginėti ilgas pozicijas (long);
- nustatyti rinkos būseną pagal einamosios dienos, praeitos, užpraeitos savaitės ir t.t. apyvartas.;
- įvertinti dienos tikimybes ir kainos judėjimo variantus;
- visų aukščiau išvardintų elementų sintezė.