Dirbtinio intelekto galimybės jau artimos žmogiškosioms

Autorė: Jelena Tarakanova

Palaipsniui dirbtinis intelektas savo išsivystymu pasiekia naujas aukštumas. Dirbtinio intelekto galimybės, valdant keliuose bepiločius automobilius, priartėjo prie žmogaus protinių savybių.  Apie tai praneša verslo žmonių portalo „Market Leader“ žurnalistai.

Kompanijos Cognitive Technologies tyrimai parodė, kad dirbtinio intelekto galimybės, valdant bepilotę transporto priemonę, priartėjo prie žmogaus lygio. Kai kuriais atvejais, nors ir nežymiai, dirbtinio intelekto savybės viršija žmogaus protą.

Komentuodami tyrimo rezultatus, kompanijos atstovai RIA Novosti žurnalistams sakė, kad šiame bepiločių automobilių vystymosi etape buvo bandoma nustatyti, kas geriau susidoroja su tam tikrų eismo situacijų supratimo užduotimi. Ekspertai palygino dirbtinį intelektą su natūralaus, t.y. žmogiškojo intelekto rodikliais.

Tyrėjai palygino dirbtinio intelekto ir žmogaus proto galimybes pagal tas, kurios jau yra pasiektos kompiuterių. Kelio ženklų, automobilių ir pėsčiųjų aptikimo greičio ir kokybės vertinimo bandymuose, kurie buvo atliekami viešojo naudojimo keliuose Maskvoje ir Maskvos srityje, dalyvavo 17 savanorių. Kai kurie bandymai buvo atliekami nepalankiomis oro sąlygomis (lyjant ar tamsiu paros metu), taip pat buvo atsižvelgiama į patikrinimo rezultatus sunkiomis atpažinimo sąlygomis (pereinant nuo šviesos į šešėlį ir akinant saulei).

Pagal užduotį savanoriai įgarsino vienus ar kitus jų pastebėtus eismo situacijos objektus. Lygiagrečiai buvo įrašomi dirbtinio intelekto analogiškų eismo objektų atpažinimo rezultatai. Po bandymo gauti duomenys buvo apdoroti ir tada įrašyti į bendrą bandymų lentelę.  Patikrinimas buvo atliktas šių metų rugsėjo-lapkričio mėnesiais, naudojant vieną vaizdo kamerą (monokamerą).

Bandymai buvo atliekami taip, kad objektų, atsirandančių vienu metu, skaičius neviršytų trijų. Priešingu atveju žmogui yra techniškai sudėtinga įgarsinti aptikimo rezultatus. Kiekviename maršrute žmogui buvo siūloma atpažinti ne daugiau kaip 30-35 objektus. Patikrinimas buvo atliekamas 27 skirtinguose miesto maršrutuose, judant nuo 50 iki 60 kilometrų per valandą greičiu.

Skirtumas tarp roboto ir žmogaus sumažėjo iki minimumo

Atlikti bandymai parodė, kad dirbtinio intelekto galimybės dabartiniame etape yra artimos natūralaus proto rodikliams.  Daugeliu atvejų rezultatai, kuriuos parodė robotai, buvo šiek tiek geresni, nors atotrūkis buvo nežymus.  Pagal eismo scenos objektų aptikimo kokybės nustatymą geromis oro ir kelio sąlygomis, natūralaus ir dirbtinio intelekto rezultatai pagal greitį ir tikslumą buvo apytikriai lygūs.

Dirbtinis intelektas pasirodė geriau bandymuose, kur atskiri objektai buvo blogiau matomi (pasislėpę už medžių, pristatytų automobilių ir kitų kliūčių). Robotų privalumai buvo būtent greitas atpažinimas, o pagal kokybę gauti rezultatai buvo beveik lygūs. Bandymuose su kelio ženklais dirbtinis intelektas sugebėdavo tik sekundės dalimis greičiau pamatyti dalinai užstotus objektus. Sudėtingesnėmis oro sąlygomis savanoriai akimirksniu vėliau pastebėdavo kelio ženklus.

Kompanijos Cognitive Technologies bepiločių transporto priemonių departamento vadovas Jurijus Minkinas (Jurij Minkin) sakė, kad valdymo sistemos, apdorojant ir analizuojant eismo situacijos informaciją, turi papildomą pranašumą. Dirbtinio intelekto ir žmogaus proto reakcijos laiko šio eksperimento sąlygomis tyrėjai nefiksavo, roboto ir žmogaus atpažinimo tikslumas šiomis sąlygomis viršijo 99 procentus.

Atliekant bandymus su dalinai pasislėpusiais automobiliais ir pėsčiaisiais, dirbtinio intelekto privalumas buvo greitis, tačiau tas reikšmes galima traktuoti, kaip statistines paklaidas (0,5 sekundės ribose). Robotų ir savanorių eismo situacijos atpažinimo tikslumas taip pat viršijo 99 procentų lygį.

Atpažįstant kelio ženklus, esant lietingam orui, vėl nežymų pranašumą turėjo dirbtinis intelektas - savanoriai tiksliai nurodė objektus 97 proc. atvejų, robotų rodiklis buvo 98,3 procento. Maždaug vienodi buvo ir automobilių atpažinimo rezultatai. Tyrėjai paaiškino, kad rezultatas gali būti vertinamas, kaip patvirtinimas to, kad robotai yra atsparesni tokio tipo trukdžiams ir palyginus mažų matmenų objektų atpažinimui.

Atlikti bandymai parodė, kad žmogus šiek tiek geriau susidoroja su pėsčiųjų aptikimu tamsiu paros metu ir lyjant lietui, kurie pablogina matomumą.  Robotų atpažinimo tikslumas sudarė 98 procentus, o savanoriai su pateikta užduotimi susidorojo 99,2 proc. atvejų.  Minkinas sakė, kad žmogus yra gana sudėtingas atpažinimo objektas - tos pačios formos pėstieji neturi. Žmonės dažnai gali vaikščioti apsikabinę, susiėmę už rankų, ant savęs nešti kokį nors krovinį.  Todėl gero matomumo sąlygomis dirbtinis intelektas nenusileidžia žmogui, tačiau esant sudėtingesnėms sąlygoms žmonės su objektų atpažinimu susidoroja geriau.

Pagrindinė išvada, kurią padarė tyrėjai buvo ta, kad dirbtinio intelekto ir žmogaus galimybės labai priartėjo viena prie kitos.  Bandymų rezultatai parodė, kad dirbtinio intelekto pranašumas pasireiškia tam tikromis sudėtingesnėmis eismo ir oro sąlygomis. Kompanijoje Cognitive Technologies prognozuojama, kad didinant skaičiavimo pajėgumus, o taip pat gerinant jutiklių ir programinės įrangos kokybę, dirbtinio intelekto pranašumas taps akivaizdus.

Autorės nuomonė gali nesutapti su redakcijos nuomone. Jei turite kitą nuomonę, parašykite ją komentaruose.


1. Strategija:

Išlavinkite savyje tikslų supratimą ir matymą, kaip juda valiutos Forex Rinkoje. Išlavinkite Rinkos matymą ir, remiantis juo, pasirinkite strateginę kryptį.

2. Taktika:

Sukurkite taktinį planą kiekvienai Forex prekybos sesijai, remiantis Jūsų pasirinkta strategine kryptimi. Tiksliai supraskite, ką Jums reikia daryti ir kada.

3. Prekybos Sistema:

Forex prekybos sistema yra viso labo elementarių matematinių taisyklių rinkinukas ir nieko daugiau.

Forex prekyba yra itin rizikingas užsiemimas ir tinka ne visiems investuotojams. Yra tikimybe patirti dalinį arba visą kapitalo praradimą, todėl nespekuliuokite kapitalu, kurio negalite sau leisti prarasti. Ir prašome įsidemėti kad šiame tinklapyje, tame tarpe ir Virtualioje prekybos salėje, pateikiama informacija jokiu būdu negali būti interpretuojama kaip asmeninė rekomendacija, nurodymas ar kvietimas pirkti arba parduoti kokią nors iš finansinių priemonių. Pateikiamos medžiagos autorius už Jūsų priimtus prekybinius sprendimus atsakomybės neneša.

Komentarai, informacija ir kita medžiaga, esanti bet kurioje "https://www.masterforex-v.lt" dalyje, nėra skirta suteikti patarimus arba rekomendacijas, kuriomis Jus galite vadovautis priimant sprendimus pirkti arba parduoti finansinius instrumentus. Pateikiama Informacija neturėtų būti remiamasi vykdant vertybinių popierių sandorius, valiutų pirkimo/pardavimo sandorius ar kitas investavimo strategijas, taip pat neturėtų būti suprantama kaip pasiūlymas parduoti ar pirkti bet kokį finansinį instrumentą ir negali būti suprantama kaip investavimo rekomendacijų teikimas. Todėl mes atsisakome bet kokios atsakomybės ir atsakomybės, atsirandančios dėl bet kokios informacijos, pateiktos svetainėje https://www.masterforex-v.lt panaudojimo. Įskaitant, bet neapsiribojant, atsakomybės už bet kokį sprendimą dėl investavimo, ar valiutų pirkimo/pardavimo.