„Šiaurės srautas-2“ Vokietijai atsieina vis brangiau

Autorė: Jelena Tarakanova

Tarptautiniu lygiu ir atskirų šalių viduje toliau diskutuojama dėl dujotiekio „Šiaurės srautas-2“ („Nord Stream-2“) statybos. Ekspertai pažymi, kad projekto kaina Vokietijai didėja. Apie tai praneša verslo žmonių portalo Market Leader žurnalistai su nuoroda į Nezavysimaja Gazeta.


Vokiečiai, kurie buvo tradiciniai „Šiaurės srauto-2“ rėmėjai, šiame projekte pastebėjo trūkumus. Norėdami gauti prieigą prie pigių rusiškų dujų Vokietijos vartotojai turės mokėti už antžeminių vamzdynų-jungių statybą. Bendra statybos kaina sudaro 2,7 mlrd. eurų. Atsižvelgiant į naujas išlaidas, Rusijos dujų kaina vokiečiams gali tapti ne tokia naudinga, kaip atrodo iš pirmo žvilgsnio.

„Šiaurės srauto-2“ statybos atveju Vokietijos vartotojai gali patirti papildomų išlaidų. Apie tai, remdamasis vyriausybės dokumentais, rašo žurnalas Spiegel. Išlaidos yra susijusios su būtinybe Vokietijos teritorijoje statyti papildomą dujų transportavimo infrastruktūrą. Planuojama, kad lėšas naujų dujų vamzdžių tiesimui skirs Vokietijos energetikos kompanijos. Savo išlaidų dalį, pasak žurnalistų, kompanijos bandys kompensuoti vartotojų sąskaita.


Dujotiekis „Šiaurės srautas-2“ bus nutiestas šalia „Šiaurės srauto“; vamzdis bus tiesiamas iš Rusijos per Baltijos jūrą iki Vokietijos teritorijos. Po dujotiekio paleidimo, o tai Maskvoje planuojama padaryti iki 2019 metų pabaigos, Vokietija galės tiesiogiai iš Rusijos gauti iki 110 milijardų kubinių metrų dujų per metus.


2017 metais, nepaisant rekordinio importo augimo (7,1 proc. padidėjimas, lyginant su 2016 metų rodikliais), Vokietija iš Rusijos kompanijos Gazprom nusipirko 53,4 milijardų kubinių metrų dujų. Todėl galime sakyti, kad maždaug toks pat žydrojo kuro kiekis bus tiekiamas į kaimynines valstybes, o tai leis Vokietijai tapti stambiausiu dujų centru Europos Sąjungoje. Tačiau tokių dujų apimčių tranzitui taip pat reikalingas „sujungiantis dujų vamzdyno ruožas“.


Matyt, šiuo atveju kalbama apie Europą vienijantį dujų vamzdyną EUGAL. Vamzdis, kurio bendras ilgis 485 km, sujungs Vokietijos Graifsvaldą (Greifswald), esantį ant Baltijos jūros kranto ir Čekijos teritoriją. Vamzdžio pumpavimo galingumas sudarys 51 mlrd. kubinių metrų dujų per metus. Dujos vamzdynu iš „Šiaurės srautas-2“ tekės per Čekijos teritoriją, toliau į Europos pietus (pavyzdžiui, Austriją ar Italiją).


Kompanijos Gazprom vadovas Aleksėjus Mileris (Alexej Miller) vasario 16 dieną prezidentui Putinui pranešė, kad Rusijos dujų paklausa užsienio šalyse auga, o eksporto rodikliai per pastaruosius 3 metus išaugo daugiau nei 30 procentų. Kai kurie ekspertai sako, kad išlaidos sausumos „Šiaurės srauto-2“ statybos pratęsimui neturėtų būti vertinamos, kaip papildomos išlaidos, nes jos patenka į bendrą Europos tiekimų diversifikavimo koncepciją.


Nacionalinio energetikos saugumo fondo analitinės valdybos vadovas Aleksandras Pasečnikas (Alexander Pasechnik) pažymi, kad koncepcija yra panaši į „Šiaurės srauto“ schemą, ji turi dvi vamzdžių atšakas - OPAL ir NEL. Be to, visiškai atitinka Vokietijos teisės aktus dėl dujų kainodaros. Pats vamzdis taip pat įsikomponuoja į anksčiau Vokietijos pareigūnų parengtą nacionalinį dujų transportavimo tinklo plėtros planą.


EUGAL kaip apsidraudimas nuo dujų kainos skirtumų

Naftos ir dujų pramonininkų sąjungos vadovaujantis ekspertas Rustamas Tankaevas (Rustam Tankaev), savo ruožtu, pažymi, kad Vokietijos pareigūnai gerai žino apie apverktiną Ukrainos dujų transportavimo sistemos būklę. Pasak Tankaevo, kai kurie analitikai tikisi, kad 2019 metų pabaigoje Ukrainos dujų transportavimo sistema tiesiog nustos egzistuoti. Šiame kontekste „Šiaurės srautas-2“ ir Europos jungiamasis dujotiekis kelių metų perspektyvoje gali užtikrinti dujų tiekimą į pietų Europą.


Ekspertas patikslino, kad EUGAL yra Europos vidaus projektas, kuris gali apdrausti rinką nuo aštrių kainų šuolių. Rusijos dujų kainos padidėjimo pavyzdį buvo galima stebėti pernai avarijos Austrijos Baumgarteno dujų centre metu. Tuomet avarijos fone, kol situacija nebuvo stabilizuota, dujų kaina kelias dienas buvo 2 kartus didesnė nei įprasti rodikliai.


Sausio pabaigoje taip pat tapo žinoma, kad Vokietijos vyriausybė išdavė leidimą statybai vietoje, kur dujotiekis turėtų išeiti iš jūros į sausumą netoli Graifsvaldo. Penktadienį Ukrainos kompanijos Naftogaz vadovas Andrėjus Koboliovas (Andriy Kobolyev) sakė, kad šių metų kovo mėnesį Vokietijos vyriausybė planuoja priimti galutinį sprendimą dėl „Šiaurės srauto-2“ statybos. Jis sakė, kad šiuo atveju Kijevui reikės užsienio partnerio balso ir mechanizmų, kurie padėtų išsaugoti Ukrainos tranzitą.


Kijeve tikimasi Vašingtono ir Varšuvos pagalbos. Tačiau Berlyne buvo nedviprasmiškai leista suprasti, kad dėl dujotiekio statybos yra pasirengę kovoti. Vokietijos Užsienio reikalų ministerijos vadovas Sigmaras Gabrielis (Sigmar Gabriel) pareiškė, kad Europos Sąjungos šalys mano, kad Amerikos vadovybės sankcijos Rusijos atžvilgiu yra „daugiau nei nedviprasmiškos“.


Vokietijos diplomatijos vadovas taip pat sakė, kad rusai laikosi visų taisyklių ir atlieka visus Vokietijos reguliatorių reikalavimus, susijusius su projekto įgyvendinimu. Gabrielis pabrėžė, kad keisti taisykles greitomis nepriimtina. Derybų su Lenkijos premjeru Mateušu Moravecki (Mateusz Morawiecki) rezultatų duomenimis Vokietijos kanclerė Angela Merkel pareiškė, kad Berlynas mano, jog dujotiekis „Šiaurės srautas-2“ yra tiktai ekonominis projektas, kuris nekelia grėsmės energijos šaltinių diversifikacijai.


Autorės nuomonė gali nesutapti su redakcijos nuomone. Jei turite kitą nuomonę, parašykite ją komentaruose.

 

 


1. Strategija:

Išlavinkite savyje tikslų supratimą ir matymą, kaip juda valiutos Forex Rinkoje. Išlavinkite Rinkos matymą ir, remiantis juo, pasirinkite strateginę kryptį.

2. Taktika:

Sukurkite taktinį planą kiekvienai Forex prekybos sesijai, remiantis Jūsų pasirinkta strategine kryptimi. Tiksliai supraskite, ką Jums reikia daryti ir kada.

3. Prekybos Sistema:

Forex prekybos sistema yra viso labo elementarių matematinių taisyklių rinkinukas ir nieko daugiau.

Forex prekyba yra itin rizikingas užsiemimas ir tinka ne visiems investuotojams. Yra tikimybe patirti dalinį arba visą kapitalo praradimą, todėl nespekuliuokite kapitalu, kurio negalite sau leisti prarasti. Ir prašome įsidemėti kad šiame tinklapyje, tame tarpe ir Virtualioje prekybos salėje, pateikiama informacija jokiu būdu negali būti interpretuojama kaip asmeninė rekomendacija, nurodymas ar kvietimas pirkti arba parduoti kokią nors iš finansinių priemonių. Pateikiamos medžiagos autorius už Jūsų priimtus prekybinius sprendimus atsakomybės neneša.

Komentarai, informacija ir kita medžiaga, esanti bet kurioje "https://www.masterforex-v.lt" dalyje, nėra skirta suteikti patarimus arba rekomendacijas, kuriomis Jus galite vadovautis priimant sprendimus pirkti arba parduoti finansinius instrumentus. Pateikiama Informacija neturėtų būti remiamasi vykdant vertybinių popierių sandorius, valiutų pirkimo/pardavimo sandorius ar kitas investavimo strategijas, taip pat neturėtų būti suprantama kaip pasiūlymas parduoti ar pirkti bet kokį finansinį instrumentą ir negali būti suprantama kaip investavimo rekomendacijų teikimas. Todėl mes atsisakome bet kokios atsakomybės ir atsakomybės, atsirandančios dėl bet kokios informacijos, pateiktos svetainėje https://www.masterforex-v.lt panaudojimo. Įskaitant, bet neapsiribojant, atsakomybės už bet kokį sprendimą dėl investavimo, ar valiutų pirkimo/pardavimo.