Kinija tampa stambiausia pasaulyje finansine donore

Autorė: Jelena Tarakanova

Dabartiniame etape Kinija kovoja su JAV dėl stambiausios subsidijų ir paskolų donorės vardo. Skirtingai nei Vašingtone, Pekine daugiausia finansinių įplaukų yra paaiškinamos siekiu gauti pelną. Tai praneša verslo žmonių portalo „Market Leader“ žurnalistai su nuoroda į BBC.

Kaip žinote, neseniai Kinija pati kreipėsi tarptautinės paramos, o dabar šalis lenktyniauja su JAV dėl stambiausios pasaulyje subsidijų ir paskolų donorės statuso. Informacija apie finansinius srautus, kartu su daugybe kitų duomenų, Kinijoje yra valstybinė paslaptis; didelės grupės ekspertų tyrimas leidžia daugiau ar mažiau tiksliai pateikti piniginių lėšų apimtis, kurios plaukia iš Kinijos į kitas šalis.

Informacija apie daugiau nei 5 tūkstančius projektų 140-je šalių akivaizdžiai rodo, kad šiandien Kinija aktyviai konkuruoja su Jungtinėmis Amerikos Valstijomis tarptautinės paramos teikimo rinkoje. Vadovaujantysis projekto tyrėjas Bredas Parksas (Brad Parks), vadovaujantis Vilhelmo ir Marijos kolegijos AidData laboratorijai JAV, pažymi, kad Pekino ir Vašingtono požiūriai į lėšų paskirstymą kardinaliai skiriasi, portfelių formavimo skirtumai turi didelę reikšmę ateičiai.

                JAV prieš KLR:  užsienio parama iš biudžeto AIDDATA1.png

Be AidData laboratorijos tyrime dalyvavo Harvardo (JAV) ir Heidelbergo (Vokietija)  universitetų analitikai. Norėdami gauti informaciją, kurią Kinijos vyriausybė slepia, tyrėjai stebėjo pinigų srautus iš Kinijos į šalis-gavėjas, remdamiesi naujienų agentūrų pranešimais, oficialiais ambasadų dokumentais bei kinų kolegų pateikta informacija apie subsidijas ir paskolas. Projekto dalyviai surinko duomenis iš skirtingų šaltinių, kad susidarytų išsamų vaizdą, kurioms šalims Pekinas teikia paramą ir pateiktų galimus tokios veiklos padarinius.

Bredas Parksas aiškina, kad taikant šią metodiką, tyrėjai sugebėjo gana išsamiai apibūdinti visus procesus. Kinijos vyriausybė siekė saugoti informaciją paslaptyje, o tyrėjų grupė užsibrėžė sau priešingą tikslą. Be to, informacija apie didelių sumų skyrimą beveik visada yra nurodoma spaudoje, todėl transakcijos nėra paslaptis.

Pekinas, pirmiausia, orientuojasi į komercines paskolas

Tyrėjai nustatė, kad didžioji dalis JAV finansinės paramos (93 procentai) yra teikiama pagal tradicinius paskirstymo principus, visuotinai pripažintus visose išsivysčiusios vakarų šalyse. Pagrindinė tokios paramos užduotis yra užtikrinti ekonominę plėtrą ir kelti šalių-gavėjų gerovę.  Apie 25 procentus šio paramos sudaro neatlygintinos subsidijos, kurių nereikia grąžinti.

 

Kaip paskirstoma Kinijos parama

362 mlrd. dolerių pateikė Kinija subsidijų ir paskolų pavidalu

21% paramos iš Kinijos yra suteiktas subsidijų pavidalu - likusieji paskolų pavidalu.

399 mlrd. dolerių suteikė JAV subsidijų ir paskolų pavidalu per tą patį laikotarpį.

93 % paramos iš JAV nukreipiama į ekonominę plėtrą ir gerovės kėlimą.

Šaltinis:    AidData, 2000-2014

 

Tik nedidelę dalį (apie 21 procentą) finansinės paramos Kinija skiria subsidijų forma. Liūto dalis likusių pinigų skiriama komercinių paskolų pavidalu, kurias šalys-gavėjos turi grąžinti Pekinui su procentais. Parksas teigia, kad Kinija iš savo kapitalų planuoja gauti didelę grąžą.

Kita svarbi tyrimo išvada yra teiginys, kad Kinijos subsidijų šalys-objektai gauna daugybę ekonominių naudų.  Ilgą laiką ekspertų bendruomenėje buvo tikima, kad tik Kinija gauna naudos iš tokios paramos. Daugelis analitikų anksčiau klaidingai manė, kad infrastruktūriniai projektai, kurie užsienyje yra įgyvendinami Kinijos darbuotojų rankomis, beveik neturi įtakos vietinių žmonių gerovei.  Tyrimai rodo, kad Pekinas gali suteikti veiksmingą paramą, kaip tai daro Vakarų donorai.

Didelę dalį subsidijų ir paskolų iš Kinijos nuo 2000 metų gauna Afrikos šalys;  Pekinas skiria savo paramą daugeliui regionų - nuo ligoninių statybų Senegale iki uostų statybų Šri Lankoje ir Pakistane. 2014 metais Kinijos paramos objektų sąrašo priekyje buvo Rusija, kitas pozicijas užėmė Pakistanas ir Nigerija. Tais pačiais metais šalių, gavusių Amerikos paramą, sąraše lyderių trejetas yra Irakas, Afganistanas ir Pakistanas. Pekinas ir Vašingtonas yra labiau linkę teikti paramą šalims, kurios jas palaiko JT.

Tačiau Kinijai vis tik didžiausią reikšmę turi ekonominiai interesai. Tyrėjai teigia, kad paramos teikimo procese Kinijos vadovybė nepraleidžia galimybės prastumti savo eksporto arba gauti pelną už paskolos suteikimą.  Tokiu požiūriu į skolinimą Kinijos vyriausybė daro pokyčius tarptautinių paskolų rinkoje.

 

Kur Kinija nukreipia savo paramą, 2000-2014

aidData2.png

1960-1990 metais vakarų šalys siūlė besivystančioms šalims paskolas su didelėmis palūkanomis. Strategija pasirodė esanti neveiksminga, nes ne visi skolininkai už paskolas gali mokėti palūkanas. Vakarų šalys palaipsniui peržiūrėjo ankstesnį kreditavimo modelį, sutikdamos su teiginiu, kad rinkos sąlygomis negalima teikti paskolų besivystančioms šalims.

Kinija, kuri nebuvo sistemos dalis, nepritaria bendriems principams. Pekinas nori ir gali suteikti paskolas rinkos arba jai artimomis sąlygomis.  Todėl šalys, kurios nenori kreiptis paramos į TVF, kilus problemoms vis dažniau prašo pinigų iš Kinijos.

Šiuo metu dėl aktyvaus kreditų teikimo kitoms šalims Kinijos ekonomika nenukenčia.  Tyrėjai baiminasi, kad problemų gali kilti po 10-15 metų, kai kreditų gavėjai negalės grąžinti skolų. Tada Pekinas gali persvarstyti savo požiūrį į kreditavimą, kaip kažkada Vakarų šalys.

Apskritai, tai Kinijos beprocentinių paskolų politika visai tarptautinei kreditavimo sistemai daro didelį poveikį. Tradiciniai donorai palaipsniui atsisako griežtų reikalavimų, keliamų potencialiems paskolų gavėjams.  Kinijos veiksmai sustiprino konkurenciją tarp donorų ir pasaulinės kredito organizacijos švelnina ankstesnes gana griežtas taisykles.

Autorės nuomonė gali nesutapti su redakcijos nuomone. Jei turite kitą nuomonę, parašykite ją komentaruose.


1. Strategija:

Išlavinkite savyje tikslų supratimą ir matymą, kaip juda valiutos Forex Rinkoje. Išlavinkite Rinkos matymą ir, remiantis juo, pasirinkite strateginę kryptį.

2. Taktika:

Sukurkite taktinį planą kiekvienai Forex prekybos sesijai, remiantis Jūsų pasirinkta strategine kryptimi. Tiksliai supraskite, ką Jums reikia daryti ir kada.

3. Prekybos Sistema:

Forex prekybos sistema yra viso labo elementarių matematinių taisyklių rinkinukas ir nieko daugiau.

Forex prekyba yra itin rizikingas užsiemimas ir tinka ne visiems investuotojams. Yra tikimybe patirti dalinį arba visą kapitalo praradimą, todėl nespekuliuokite kapitalu, kurio negalite sau leisti prarasti. Ir prašome įsidemėti kad šiame tinklapyje, tame tarpe ir Virtualioje prekybos salėje, pateikiama informacija jokiu būdu negali būti interpretuojama kaip asmeninė rekomendacija, nurodymas ar kvietimas pirkti arba parduoti kokią nors iš finansinių priemonių. Pateikiamos medžiagos autorius už Jūsų priimtus prekybinius sprendimus atsakomybės neneša.

Komentarai, informacija ir kita medžiaga, esanti bet kurioje "https://www.masterforex-v.lt" dalyje, nėra skirta suteikti patarimus arba rekomendacijas, kuriomis Jus galite vadovautis priimant sprendimus pirkti arba parduoti finansinius instrumentus. Pateikiama Informacija neturėtų būti remiamasi vykdant vertybinių popierių sandorius, valiutų pirkimo/pardavimo sandorius ar kitas investavimo strategijas, taip pat neturėtų būti suprantama kaip pasiūlymas parduoti ar pirkti bet kokį finansinį instrumentą ir negali būti suprantama kaip investavimo rekomendacijų teikimas. Todėl mes atsisakome bet kokios atsakomybės ir atsakomybės, atsirandančios dėl bet kokios informacijos, pateiktos svetainėje https://www.masterforex-v.lt panaudojimo. Įskaitant, bet neapsiribojant, atsakomybės už bet kokį sprendimą dėl investavimo, ar valiutų pirkimo/pardavimo.