Dirbtinis intelektas pradėjo ginčytis su žmogumi
Autorius: Aleksandras Dyničenko (Aleksandr Dyničenko)
Dirbtinio intelekto lygis išaugo iki galimybės diskutuoti su žmogumi.
San Franciske IBM surengtame pristatyme naujausias kompanijos dirbtinio intelekto projektas Debater praktikoje parodė, kad atpažindamas pokalbio dalyvio kalbą, jos niuansus ir paslėptą reikšmę, jis gali diskutuoti, argumentuotai atsakydamas į priešais jį sėdinčio pokalbio dalyvio išpuolius. Beje, ginčytis dirbtinis intelektas yra pasirengęs ekspromtu - atsitiktinai pasirinktomis temomis.
Savo argumentų bazę kompiuteris suformuoja naudodamas milijonus straipsnių iš periodinių leidinių ir specializuotų mokslo žurnalų.
San Franciske autoritetinga žiuri, stebėjusi žmogaus ir kompiuterio ginčą, padarė išvadą, kad dirbtinio intelekto replikos buvo informatyvesnės ir išsamesnės. O štai žmogus galėjo pasigirti nebent tik gebėjimu pateikti savo atsakymus.
Žiuri pažymėjo, kad dirbtinio intelekto trūkumas buvo vis tų pačių argumentų kartojimas. Tiesa, kompiuteris sumaniai maskavo šį trūkumą, naudodamas skirtingus žodžius ir frazes. Bet čia atsitikdavo taip, kad jo frazės būdavo labai keistos.
Komentuodami besiginčijančio dirbtinio intelekto pristatymo rezultatus, ekspertai išreiškė susirūpinimą, kad diskusijų metu jis gali naudoti išankstinius argumentus. Atsakydami į tai IBM atstovai teigė, kad kompiuterio išankstinis nusistatymas vis tiek bus mažesnis nei varžovo.
Dirbtinis intelektas jau daugeliu atžvilgių yra pranašesnis už žmogų, įskaitant strateginių žaidimų ėjimų apskaičiavimą. Tačiau jis vis tiek dar nėra pajėgus atsižvelgti į pokalbio dalyvio-žmogaus kalbos niuansus, įvertinti juokus ir suprasti užuominas. Būtent tai emociniame ginče su žmogumi daro kompiuterį nepajėgiu. Būtent tai yra pagrindinis argumentas naudai to, kad mažai tikėtina, jog artimiausiu metu dirbtinis intelektas galėtų pakeisti žmogų priimant svarbius sprendimus.
Autoriaus nuomonė gali nesutapti su redakcijos nuomone. Jei turite kitą nuomonę, parašykite ją komentaruose.