3 etapas: nuo 2013 metų gruodžio mėnesio prasidėjo oficialus vyriausybinių ir bankinių institucijų - JAV sąjungininkių - bitkoino pripažinimas
Po JAV Senato sprendimo prasidėjo bitkoino „triumfo eisena“ visame pasaulyje. Atkreipkite dėmesį į nutarimų ir net įstatymų, kuriuos reikia iš anksto suderinti su dešimtimis valstybinių struktūrų kiekvienoje šalyje (mokesčių tarnybos, Teisingumo ministerijos, Ekonominės plėtros ministerijos, Finansų ministerijos ir t.t.), priėmimo greitį, jau nekalbant apie parlamentines partijas;
- 2013 metų gruodis: Šveicarijos parlamentas suteikė bitkoinui „užsienio valiutos“ statusą..., t.y. Šveicarijai pakako mėnesio po JAV Senato sprendimo;
- 2014 metų sausis: Singapūro vyriausybė pritarė bitkoino naudojimui ir paskelbė naujas mokesčių taisykles, reglamentuojančias jo apyvartą;
- 2014 metų kovo 25 diena: JAV Vidaus pajamų tarnyba išleido operacijų su bitkoinais ir kitomis virtualiomis valiutomis, kurios suvokiamos, kaip turtas, apmokestinimo vadovą;
- 2014 metų balandis: Izraelio mokesčių tarnyba oficialiai paskelbė, kad dėl didelio kriptovaliutų anonimiškumo „operacijų su jomis neįmanoma kontroliuoti, o tai reiškia ir jų apmokestinti“ (įdomu, kokios dar reikėtų užuominos iniciatyviems piliečiams, kad jie pradėtų investuoti į kriptovaliutas). Pozicija buvo šiek tiek pakoreguota tik 2017 metais, kai Finansų ministerija priminė, kad 25% kapitalo prieaugio mokesčio Izraelyje niekas neatšaukė ir tai įvyko didžiulio skandalo žiniasklaidoje fone, kad „šešėlinė bitkoinų apyvarta pasiekė 22% nuo Izraelio BVP žymą“;
- 2014 metų birželis: Kanada priima įstatymą (Bill C-31) dėl virtualių bitkoino pinigų „finansų ir kredito veiklos“ reguliavimo;
- 2015 metų sausis: : Amerikos finansinių nusikaltimų tyrimo komisija (FinCEN) paskelbė, kad bet kokių kriptovaliutų keitimo į valstybinius (dekretinius; anglų k. fiat money) pinigus operacijos turi būti reguliuojamos, taip pat, kaip ir valstybinių (dekretinių; „fiat“) pinigų keitimo tarpusavyje operacijos;
- 2015 metų kovas: JK vyriausybė ne tik oficialiai patvirtino bitkoino naudojimą, bet ir paskelbė eilę „priemonių šiam verslui sukurti palankią aplinką ir palaikymą“;
- 2015 metų spalio 22 diena: Europos Teismas nutarė netaikyti PVM bitkoino keitimo į valstybinius (dekretinius; „fiat“) pinigus operacijoms, rekomenduodamas visoms ES valstybėms-narėms išbraukti kriptovaliutas iš aktyvų, kuriems taikomi mokesčiai, sąrašo;
- 2017 metų balandis: Japonijos ministrų kabinetas nutarė sukurti normatyvinę bazę, kad kriptovaliutos būtų visiškai integruotos į Japonijos bankų sistemą;
- 2017 metų gruodis: Vyriausiasis JAV Finansų kontrolierius, Finansinio stabilumo priežiūros taryba (FSOC), teigia, kad bitkoinas ir kitos kriptovaliutos nekelia grėsmės esamoms finansų sistemoms, o jų bazinė technologija blokų grandinė (anglų k. blockchain) turi didžiulį potencialą;
- 2017 metų gruodžio 17 diena: - bitkoino išėjimas per CME prekybos platformą į Amerikos biržą ... faktiškai buvo prilygintas naftos ateities sandorių (fjučersų) aukso, sidabro teisėms;
- 2017 metų pabaiga: apie savo kriptovaliutos sukūrimą praneša Nacionaliniai Izraelio, Latvijos, Estijos ir daugelio kitų šalių bankai.
Ar daro įspūdį KAŽKOKIO „patrono“ / šefo / realaus bitkoino ir kitų pagrindinių kriptovaliutų Užsakovo atlikto darbo mastai? Man taip, ypač išsiaiškinus Kinijos, kuri pastarąjį dešimtmetį teigė esanti bent jau lygi JAV, požiūrį į bitkoiną. Pekinas atsisakė bitkoino, puikiai suprasdamas, kas tai yra „sunumeruoti tokenai“ su visišku KAŽKIENO Kinijos finansinių srautų monitoringu? Negalėjo Kinija jo atsisakyti, ji:
a) parodė savo „pagarbą“ kažkokiam Užsakovui, leisdama operacijas bitkoinais fiziniams asmenims, bet iškart uždrausdama jas bankams;
b) reguliariai imasi veiksmų, rodančių „ypatingą Kinijos vaidmenį“, įskaitant kritovaliutas. Štai 2017 metų rugsėjį Kinija uždraudė kriptovaliutų ICO (ji negalėjo leisti kurti įmonių savo teritorijoje, esant visiškam finansiniam monitoringui iš užsienio), o 2018 metų sausį Kinijos valstybinės agentūros kreipėsi į valdžios institucijas, kad uždraustų savo teritorijoje kasybą (anglų k. mining) ... štai taip, viena Kinijos valstybinė struktūra kreipėsi į kitą Kinijos valstybinę struktūrą per žiniasklaidą, klausdama, ar ne laikas juos uždrausti? ... ne, taip neuždraudžiama, taip duodama užuomina, kad Vašingtonas turės nusileisti kokiais nors klausimais derybose, jei jie ir toliau suinteresuoti kriptovaliutų kasyba (anglų k. mining)...
Manau, kad ateityje Pekinas dar ne kartą panaudos tokį spaudimą JAV per bitkoiną, mainais gaudamas papildomų „kozirių“ derybose su Amerika dėl visai kitokių ekonominių, komercinių, finansinių ar karinių-politinių klausimų. Sutikite, gudru iš Pekino pusės, kuris seniai išsiaiškino klausimą kiek STRATEGIŠKAI naudingas JAV kriptovaliutų paplitimas pasaulyje.
Tačiau jūs paklausite, - „o kaipgi su bitkoino kritika iš įtakingų politikų ir ekonomistų pusės?“. Ogi žodžio laisvės juk niekas neatšaukė, štai ir išsako sąžiningai savo nuomonę ir nuostabą tie, kurie nemato Užsakovo, manydami, kad bitkoinas „privati iniciatyva“ ir pranašauja kriptovaliutoms dėsningą pabaigą tokią, kaip ir „MMM akcijoms“. Kaip, pavyzdžiui, 2018 metų vasarį interviu Bloomberg TV gerai žinomas ekonomistas Nurielis Rubinis (Nouriel Roubini), kuris numatė 2008 metų krizę, pavadino bitkoiną „didžiausiu istorijoje pasmerktu žlugti burbulu“. Ar jis neteisus? Teisus... jei nebūtų to, ką mes pavadinome Užsakovu.